موانع عمده ظهور امام عصر(عج) چیست؟

چیزی ما را از شیعیان دور نکرده و مانع حضور ما میان شیعیان نشده مگر آنچه که به ما می رسد از طرف شیعیان که ما آنها را زشت و ناشایست می دانیم. اعمالی انجام می دهند که ما آنها را برای شیعه برگزیده نمی دانیم.

ادامه مطلب
[ دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۲ ق.ظ ] [ عادل اسماعیل بیگی ]
[ ۱نظر ]

ساخت مسجد جمکران به دستور مستقیم امام زمان(عج)


شیخ صدوق نخستین کسی است که ماجرای تأسیس مسجد جمکران را در کتاب «مونس الحزین فی معرفة الحق والیقین» بیان کرده، با توجه به اینکه در قم زندگی می‌کرده و تأسیس مسجد در عصر ایشان واقع شده، طبعاً جزئیات آن را بدون واسطه نقل کرده است.
عقیق:هفدهم رمضان سال 373 هجری قمری به دستور حضرت صاحب الامر(عج) مسجد مقدس جمکران بنا شد و این روز در تاریخ اسلام و در تاریخ قم به عنوان سالروز بنای مسجد مقدس جمکران محلی ثبت شده است، این مسجد قدمگاه و مسجد صاحب‌الزمان (عجنام داشته است و در برخی کتب نیز به همین اسم آمده است، اما به واسطه اینکه در جوار روستای جمکران قرار گرفته، به آن مسجد مقدس جمکران می‌گویند.

مقدس بودن مسجد به این دلیل است که بنای مسجد و بازسازی آن به امر و دستور مستقیم امام زمان(عج) صورت گرفته است، باید توجه داشت که برای ساخت این مسجد، امام زمان(عج) زمین مردم را تصرف نکردند، بلکه طبق روایات از زمان امیرالمؤمنین(ع) مسجد بوده، ولی در آن زمان مالکان زمین‌های مجاور آن را غصب کرده و به زمین‌های کشاورزی خود اضافه کرده بودند، با این وجود یکی از شبهاتی که پیرامون اصل بنای مسجد جمکران مطرح می‌‌شود این است که این داستان در عالم خواب اتفاق افتاده است و نمی‌تواند قابل استناد باشد، به همین منظور پاسخ این شبهه در ادامه می‌آید:


ادامه مطلب
[ شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴ ق.ظ ] [ عادل اسماعیل بیگی ]
[ ۰نظر ]